Hoe bestel ik mijn dienstencheques?

U kan uw dienstencheques bestellen op verschillende manieren. We overlopen deze verschillende mogelijkheden.

Bestellen via overschrijving (klassieke en instantoverschrijving)

Deze info hebt u alvast nodig om dienstencheques te kunnen bestellen:

  • Bedrag van de betaling: dit moet een veelvoud zijn van € 10 of van € 11 (de prijs van een dienstencheque). Bijvoorbeeld, om 1 dienstencheque van € 10 te bestellen, moet u € 10 overschrijven.
  • Gestructureerde mededeling: vermeld enkel uw gebruikersnummer (12 cijfers die u ontving bij uw inschrijving).
  • Bankrekeningnummer: schrijf het bedrag over op het bankrekeningnummer van Pluxee (BE41 0017 7246 2610).

 

Bestellen via Mijn Burgerprofiel

U kan op gelijk welk moment uw dienstencheques bestellen via Mijn Burgerprofiel (na aanmelden).

Vermeld het aantal cheques dat u wil bestellen en u kan kiezen hoe u betaalt: Via Mijn Burgerprofiel of via bankoverschrijving (dan ontvangt u in Mijn Burgerprofiel alle info die u nodig hebt voor uw betaling).

Ontdek hoe u dienstencheques kan bestellen via Mijn Burgerprofiel.

 

Hoe bestel ik dienstencheques via de bankapplicatie van Belfius, BNP Paribas Fortis en KBC?

Raadpleeg de stappenplannen voor de applicaties van:

Gebruikt u elektronische dienstencheques, dan zijn ze meteen na bestelling ter beschikking in uw elektronische portefeuille!

Weigering van betaling en fouten

Uw betaling zal geweigerd worden als:

  • Het minimaal vereiste bedrag voor een bestelling niet gerespecteerd wordt. (Wat is het minimale en/of maximale aantal dienstencheques dat ik kan bestellen?)
  • Uw jaarlijkse limiet bereikt is.
  • Als het bedrag van uw bestelling geen veelvoud is van € 10 of van € 11, zal de bestelling uitgevoerd worden en krijgt u het teveel automatisch terugbetaald.
    Bijvoorbeeld: als u € 207 overgeschreven hebt, zal de overtollige € 7 teruggestort worden. Uw bestelling is dan voor € 200, wat overeenkomt met 20 dienstencheques.

Levertijd

Wanneer u uw dienstencheques besteld hebt in Mijn Burgerprofiel, en ze online betaald hebt, zijn de dienstencheques onmiddellijk beschikbaar. Dit is ook het geval indien u uw dienstencheques bestelde via een bankapp. Indien u dienstencheques betaalde via overschrijving, moet u er rekening mee houden dat u moet wachten tot uw betaling overgemaakt is aan Pluxee voordat uw bestelling kan uitgevoerd worden en u de bestelde dienstencheques ontvangt. Dit kan enkele werkdagen duren.

Tip

Bestel niet te veel dienstencheques tegelijk om te vermijden dat ze vervallen.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 19u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?