Hoe bestel ik mijn dienstencheques?
U kan uw dienstencheques bestellen via uw Beveiligde Zone, via de Pluxee app, via uw Belfius-, KBC- of BNP Paribas Fortis-bankapp, of met een overschrijving van het juiste bedrag voor het aantal gewenste cheques naar de rekening van Pluxee. We overlopen deze verschillende mogelijkheden.
Bestellen via overschrijving
Deze info hebt u alvast nodig om dienstencheques te kunnen bestellen:
- Bedrag van de betaling: dit moet een veelvoud zijn van € 9 of van € 10 (de prijs van een dienstencheque). Bijvoorbeeld, om 10 dienstencheques van € 9 te bestellen, moet u € 90 overschrijven.
- Gestructureerde mededeling: vermeld enkel uw gebruikersnummer (12 cijfers die u ontving bij uw inschrijving).
- Bankrekeningnummer: schrijf het bedrag over op het bankrekeningnummer van Pluxee (BE41 0017 7246 2610).
Afhankelijk van de keuze die in uw dossier geregistreerd staat, zal u elektronische of papieren dienstencheques ontvangen. U kan het gewenste type dienstencheque wijzigen in uw Beveiligde Zone.
Bestellen via uw Beveiligde Zone of met de Pluxee app
U kan op gelijk welk moment uw dienstencheques bestellen via uw Beveiligde Zone of met de app “Dienstencheques Vlaanderen”.
Vermeld het aantal cheques dat u wil bestellen en u kan kiezen hoe u betaalt: online via de app of uw Beveiligde Zone of via bankoverschrijving (dan ontvangt u alle info die u nodig hebt voor uw betaling).
Ontdek hoe u dienstencheques kan bestellen via uw Beveiligde Zone of via de Sodexo app.
Bestellen via de app van uw bank
Gebruikt u de bankapp van BELFIUS, KBC of BNP Paribas Fortis? Dan kan u uw dienstencheques rechtstreeks via deze app bestellen. Volg gewoon de instructies.
Gebruikt u elektronische dienstencheques, dan zijn ze meteen na bestelling ter beschikking in uw elektronische portefeuille!
Weigering van betaling en fouten
Uw betaling zal geweigerd worden als:
- Het minimaal vereiste bedrag voor een bestelling niet gerespecteerd wordt. (Wat is het minimale en/of maximale aantal dienstencheques dat ik kan bestellen?)
- Uw jaarlijkse limiet bereikt is. (Waar kan ik zien wat mijn quota is en hoeveel dienstencheques ik nog kan bestellen?)
Als het bedrag van uw bestelling geen veelvoud is van € 9 of van € 10, zal de bestelling uitgevoerd worden en krijgt u het teveel automatisch terugbetaald.
Bijvoorbeeld: als u € 187 overgeschreven hebt, zal de overtollige € 7 teruggestort worden. Uw bestelling is dan voor € 180, wat overeenkomt met 20 dienstencheques.
Levertijd
Hou er rekening mee dat u moet wachten tot uw betaling overgemaakt is aan Pluxee voordat uw bestelling kan uitgevoerd worden en u de bestelde dienstencheques ontvangt.
Tip
Bestel niet te veel dienstencheques tegelijk om te vermijden dat ze vervallen.
Hulp Nodig
Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons
- Telefoon
-
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
-
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?