Ontvang ik een fiscaal attest ?

Als dienstenchequegebruiker kan u genieten van een fiscale aftrek of belastingskrediet. Sodexo bezorgt u jaarlijks een fiscaal attest om bij uw belastingaangifte te voegen.

Via welke weg ontvangt u het fiscaal attest?

Sodexo stuurt uw fiscaal attest :

  • Per e-mail (indien uw e-mailadres in uw dossier vermeld staat)
  • Per post (indien wij niet over uw e-mailadres beschikken)

Uw attest is ook beschikbaar in uw Beveiligde Zone en in Mijn Burgerprofiel bij Attesten en vergunningen (rechtsboven klikken op ‘Aanmelden’, daarna nog eens klikken op uw naam).

Bovendien zijn de gegevens van uw fiscaal attest automatisch vooringevuld in uw belastingaangifte.
U kan uw fiscaal attest elk ogenblik nakijken op Tax-on-web.

Vergeet niet uw gegevens na te kijken op uw Beveiligde Zone, actualiseer ze indien nodig.  

Wat is er juist aftrekbaar ?

Wanneer u elektronische of papieren dienstencheques gebruikt, is er een fiscale aftrek voorzien op basis van uw domicilieadres op 1 januari van het jaar volgend op de aankoop van de dienstencheques.

Ligt uw domicilieadres in Vlaamse Gewest, dan is de aftrek €1,8/dienstencheque voor de eerste 169 aangekocht per persoon.

Bent u gehuwd of wettelijk samenwonend? U en uw partner hebben allebei recht op deze fiscale aftrek voor de op naam aangekochte dienstencheques. U moet hiervoor allebei over een gebruikersnummer bij Sodexo beschikken. Klik hier voor meer info.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?