Wat is de elektronische dienstencheque?

Elektronische dienstencheques zijn makkelijker te beheren en te bestellen. U ontvangt ze sneller en ze zijn vooral veiliger. Dat maakt ze een pak gebruiksvriendelijker. Ontdek alle voordelen.

De voordelen van elektronisch

  1. Stap 1

    Veiliger in gebruik

    U beheert de cheques online, dus kan u ze niet verliezen en kunnen ze niet gestolen worden.

  2. Stap 2

    Minder risico op vervallen cheques

    De oudste cheques worden het eerst gebruikt en uit uw online portefeuille gehaald.

  3. Stap 3

    U hebt de garantie dat uw dienstencheques aan alle voorwaarden voldoen

    De gegevens worden automatisch online aangevuld.

Als u de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen downloadt, kan u uw elektronische dienstencheques beheren wanneer u maar wil.

U kan uw elektronische dienstencheques en uw persoonlijke gegevens ook beheren in uw Beveiligde Zone.

De verschillen tussen elektronisch en papier

Elektronische dienstencheques

  • Bestellen via uw Beveiligde Zone of via de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen.
  • Onmiddellijk na uw bestelling beschikbaar.
  • U ontvangt een herinneringsmail 1 maand voor een dienstencheque vervalt.
  • De werknemer voert de prestatie in. Die kan u daarna wanneer het u past bevestigen in uw Beveiligde Zone of via de app.

Papieren dienstencheques

  • Bestellen kan enkel via uw Beveiligde Zone.
  • Met de post verstuurd binnen de 2 werkdagen na uw bestelling.
  • U moet de cheques ondertekenen, de datum en activiteit invullen en aan de werknemer afgeven.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?