Beheer uw dienstencheques voortaan via Mijn Burgerprofiel
Wat betekent deze overstap voor u als gebruiker?
Als gebruiker merkt u weinig verschil van deze overstap. U vindt in Mijn Burgerprofiel dezelfde functies terug als in uw Beveiligde Zone. Volg onderstaande stappen om uw dienstencheques te beheren in Mijn Burgerprofiel.
1. Log in via Mijn Burgerprofiel
Bij Mijn Burgerprofiel logt u in met één van de bekende digitale sleutels (zoals eID of itsme), net zoals bij uw Beveiligde Zone. Dit verandert niet.
Gebruikt u de Mijn Burgerprofiel-app of een gemeente-app op uw telefoon? Vanaf 17 juni kan u daar ook uw dienstencheques beheren. Beheert u momenteel uw dienstencheques via uw bank-app? Ook dat blijft nog steeds mogelijk.
2. Ga naar de dienstencheques-pagina in Mijn Burgerprofiel
U vindt deze pagina via:
1. De rechtstreekse link. Meld u aan met één van uw digitale sleutels (zoals eID of itsme) om toegang te krijgen tot uw dashboard.
2. De website of app van Mijn Burgerprofiel:
- Meld u aan met één van uw digitale sleutels (zoals eID of itsme).
- Ga naar het thema ‘U en uw gezin’.
- Scrol of gebruik de zijnavigatie om ‘Dienstencheques’ te vinden.
- Klik op ‘Bekijk details van uw dienstencheques’.

3. De website van Pluxee dienstencheques.vlaanderen.be. Klik op AANMELDEN en selecteer Mijn Burgerprofiel. U wordt daarna rechtstreeks naar Mijn Burgerprofiel doorgestuurd.
3. Beheer uw dienstencheques
De nieuwe omgeving ziet er anders uit, maar alle vertrouwde functies blijven behouden. Op de dienstencheques-pagina in Mijn Burgerprofiel kan u:
- Dienstencheques bestellen en beheren
- Prestaties bevestigen of betwisten.
- Contactvoorkeuren wijzigen.
Communicatie over dienstencheques voortaan door Mijn Burgerprofiel
Vanaf 3 juli ontvangt u e-mails en meldingen over uw dienstencheques van Mijn Burgerprofiel (noreply@burgerprofiel.vlaanderen.be) in plaats van Pluxee.
Twijfelt u aan de betrouwbaarheid van de communicatie?
Log dan in via Mijn Burgerprofiel. Daar vindt u steeds alle officiële communicatie en meldingen over dienstencheques terug. Zo kan u controleren of de ontvangen e-mail een officieel bericht is. Lees meer over het herkennen van frauduleuze e-mails op de website van de Vlaamse overheid.
Volmacht geven aan een vertrouwenspersoon
Wilt u een vertrouwenspersoon aanstellen om in uw naam dienstencheques te bestellen en beheren? Dan kan u een volmacht geven door een papieren aanvraagformulier in te vullen en terug te sturen. Er is ook een stopzettingsformulier beschikbaar. Beide formulieren vindt u terug op ‘Volmachten in Mijn Burgerprofiel’, waar ook meer informatie beschikbaar is.
Binnenkort kan u ook digitaal een vertrouwenspersoon aanduiden in Mijn Burgerprofiel. Deze persoon krijgt enkel toegang tot het dienstencheques-gedeelte en niet tot uw andere persoonlijke gegevens.
Hebt u vragen over of problemen bij het aanmelden via Mijn Burgerprofiel?
Op de website ‘De eerste keer aanmelden op Mijn Burgerprofiel’ vindt u uitleg over het aanmelden via digitale sleutels. U kan voor alles over Mijn Burgerprofiel ook terecht bij het gratis nummer 1700.
Hulp Nodig
Vind hier het antwoord op uw vraag
Nog andere vragen? Neem contact met ons op via
- Telefoon
-
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 19u
-
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?