Kan mijn erkende onderneming me bijkomende kosten aanrekenen? 

De wetgeving rond dienstencheques vermeldt niets over facturatie van bijkomende kosten aan de gebruikers van het systeem. Dat betekent dat uw erkende onderneming kan vragen om bepaalde kosten te betalen bovenop de prestatie van uw huishoudhulp. Een aantal regels dienen wel gerespecteerd te worden. 

Welke soort kosten?

Het kan bijvoorbeeld gaan over administratieve- of verplaatsingskosten. Die kunnen gevraagd worden per gepresteerd uur of op jaarbasis.

Te respecteren regels

Deze regels moeten gerespecteerd worden als de erkende onderneming bijkomende kosten vraagt aan zijn klanten:  

  • De bijkomende kosten mogen niet met dienstencheques betaald worden;
  • Als de erkende onderneming bijkomende kosten wil vragen, moet u daarmee akkoord gaan. Dat betekent dat die kosten moeten staan in het contract dat u met uw erkende onderneming afgesloten hebt;
  • Het moet gaan over werkelijke en redelijke kosten en de erkende onderneming moet duidelijk uitleggen welke kosten gefactureerd worden.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?