Toegankelijkheidsverklaring
Het engagement van Pluxee
Bij Pluxee willen we dat al onze klanten, zonder uitzondering, onze diensten makkelijk kunnen bereiken.
We willen dat de tijd die u neemt om onze sites te bezoeken, efficiënt en aangenaam is.
Deze doelstelling wordt ondersteund door al onze teams die verantwoordelijk zijn voor onze website en werken eraan zodat deze:
- Toegankelijk is voor iedereen, in het bijzonder voor mensen met een handicap;
- Bruikbaar is voor iedereen, ongeacht de hulpmiddelen en methoden die worden gebruikt om door de site te navigeren;
- Verstaanbaar is, met duidelijke instructies om te navigeren, om gemakkelijk te vinden wat u zoekt op de site, om u op uw gemak te voelen terwijl u de controle behoudt en kunt anticiperen op al uw acties;
- Robuust is, met een strikte controle, zodat alle hulptechnologieën goed ondersteund kunnen worden.
Deze vier principes worden ondersteund door de digitale toegankelijkheid en vormen de basis van ons engagement voor u.
Wat werd er ingevoerd
Omdat we ons zeer bewust zijn dat dit belangrijk is voor de gebruikers van onze website is, voerden we sinds juli 2024 een aantal maatregelen uit, samen met onze partner voor toegankelijkheid Anais Jems België:
- Er werd een grondige audit van de website uitgevoerd en in september begonnen de verbeteringswerken.
- De teams die verantwoordelijk zijn voor de site werden opgeleid in toegankelijkheidsnormen, op alle aspecten van expertise: ontwerp, eindredactie en techniek.
- Er is een toegankelijkheidsverklaring opgesteld op basis van een specifieke audit, waarin duidelijk wordt aangegeven wat er is gedaan en wat er nog moet gebeuren om de site toegankelijk te maken.
Toegankelijkheidsverklaring
Algemene informatie
- Naam van de website: DIENSTENCHEQUES VLAANDEREN
- URL van de site: https://dienstencheques.vlaanderen.be
- Datum van de controle: 17 juni 2024
- Aantal gecontroleerde pagina’s: 8
Pluxee engageert zich om deze website toegankelijk te maken voor iedereen, in overeenstemming met de Wet van 19 juli 2018 inzake toegankelijkheid van de websites en mobiele applicaties van overheidsinstanties.
- Deze toegankelijkheidsverklaring werd opgesteld op 17 juli 2024 en is van toepassing op de website: Dienstencheques Vlaanderen
Er zijn twee soorten externe toegankelijkheidsaudits uitgevoerd door het toegankelijkheidsteam van Anais Jems België:
- Een eerste grondige audit uitgevoerd op 08 juli 2024, met een presentatie van de problemen en aanbevelingen voor verbetering. We zullen dit gebruiken als basis voor ons verbeteringsplan.
- Deze audit, een vereenvoudigde analyse, gebaseerd op het model voor de toegankelijkheidsverklaring in overeenstemming met Richtlijn (EU) 2016/2102 van het Europees Parlementen en de Raad inzake de toegankelijkheid van de websites en mobiele applicaties van overheidsinstanties.
Conformiteitsniveau
Deze website voldoet gedeeltelijk aan de toegankelijkheidseisen (WCAG versie 2.2 niveau AA).
Er zijn wel nog enkele criteria die niet nageleefd worden, voornamelijk op het vlak van:
- Linkteksten zijn nog niet altijd betekenisvol
- De semantische markups zijn nog niet altijd correct gecodeerd
- De titelstructuur is niet altijd goed vastgelegd
- Kleurencontrastverhoudingen worden op bepaalde elementen niet gevolgd
- Formuliervelden zijn niet altijd correct gecodeerd
Verbeteringsplan
Ons objectief is om uiteindelijk alle inhoud op onze website voor iedereen toegankelijk te maken.
De twee toegankelijkheidsaudits maken deel uit van een algemeen digitaal toegankelijkheidsproject onder leiding van Pluxee, dat besloten heeft zijn teams op te leiden in toegankelijkheid, zodat ze de uitvoering van de verbeteringen kunnen opvolgen en beheren, en beter aan de verwachtingen van de klant kunnen voldoen.
De technische aanbevelingen van de grondige audit zullen worden behandeld: vanaf september zal een nalevingsplan worden ingevoerd, waarbij de eerste correcties gepland staan voor eind 2024 en deze zullen doorlopen tot in 2025.
Voorgestelde alternatieven
Als u informatie nodig hebt die momenteel niet beschikbaar is op onze website, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice of via ons contactformulier. Onze contactgegevens vindt u in het menu “help” in de rechterbovenhoek van deze site. We zullen ons best doen om u te helpen de informatie te vinden die u zoekt.
Contactgegevens
Als u nog steeds een probleem hebt, kunt u onze klachtenprocedure volgen.
Als u het niet eens bent met het antwoord van onze klachtendienst, kunt u contact opnemen met de federale Ombudsman: Leuvenseweg 48 bus 6, 1000 Brussel.
Deze verklaring werd opgesteld op 17/07/2024.