17 september 2020

RSS

Belangrijke info m.b.t. de nieuwe Beveiligde Zone

Begin oktober stellen wij een nieuwe Beveiligde Zone voor ondernemingen ter beschikking. Wij willen hiermee inspelen op uw behoeften en u een nog een betere gebruikerservaring aanbieden.

Uiteraard voorzien wij een transitieperiode die u in staat moet stellen om tijdig kennis te nemen van dit platform en als onderneming de nodige voorbereidingen te treffen. Wij zullen u vervolgens tijdig inlichten over de definitieve sluiting van de oudere Beveiligde Zone die u vandaag gebruikt voor het beheer van dienstencheques.

Toegang tot de nieuwe Beveiligde Zone

Om toegang te krijgen tot deze nieuwe Beveiligde Zone moet u zich eerst aanmelden via het Vlaamse toegangsbeheer (ACM). Dit is een veiligere aanmeldmethode via een digitale sleutel zoals eID, itsme,... Via deze beveiligde authenticatie wordt de identiteit van de persoon gecontroleerd die in naam van de erkende onderneming aanmeldt, waardoor het risico dat een derde, onbevoegde persoon toegang heeft tot het beheer van uw prestaties, werknemers en dienstencheques tot een minimum wordt herleid.

De personen die kunnen aanmelden namens uw onderneming moeten wel eerst in het Vlaams gebruikersbeheer het gebruikersrecht "DIENSTENCHEQUES VOOR ERKENDE ONDERNEMINGEN" toegekend krijgen. Dit gebruikersrecht kan worden toegekend door de wettelijke vertegenwoordiger van uw onderneming.

Wij raden u aan om, in afwachting van de nieuwe Beveiligde Zone, alvast volgende stappen te ondernemen:

  • Ga binnen uw organisatie na wie de wettelijke vertegenwoordiger is zoals geregistreerd in de KBO ;
    Wil u weten wie in uw onderneming de wettelijke vertegenwoordigers zijn? Vul dan hier uw ondernemingsnummer in. Deze personen staan in de KBO vermeld bij de rubriek “functies” van uw onderneming.
  • Als de wettelijke vertegenwoordiger nog geen actieve digitale sleutels heeft, activeert hij eerst een of meer digitale sleutels op https://www.csam.be.
  • De wettelijk vertegenwoordiger van uw onderneming stelt vervolgens zichzelf aan als hoofdtoegangsbeheerder in het Beheer der Toegangsbeheerders op https://www.csam.be/nl/beheer-toegangsbeheerders.html.
  • De wettelijk vertegenwoordiger zoekt zichzelf op in het Vlaams gebruikersbeheer (https://gebruikersbeheer.vlaanderen.be) op en kent zichzelf het recht hoofd lokale beheerder toe.
  • Duid binnen uw organisatie de personen aan die verantwoordelijk zullen zijn voor het beheer van de dienstencheques en aan wie deze rechten toegekend moeten worden door de wettelijke vertegenwoordiger. Zorg ervoor dat deze mensen al een of meer digitale sleutels activeren op https://www.csam.be.

Meer toelichting over bovenstaande stappen vindt u op https://overheid.vlaanderen.be/aanmelden-als-ondernemer.
U kunt ook het gratis 1700 bellen als u begeleiding wenst bij deze stappen.

Van zodra de nieuwe beveiligde zone online staat, informeren we u in een nieuwe communicatie welk gebruikersrecht de wettelijk vertegenwoordiger van uw ondernemer moet toekennen aan de personen die de dienstencheques zullen beheren voor uw onderneming. In deze communicatie zal u ook een gedetailleerd stappenplan kunnen vinden.

 

Vind hier het antwoord op uw vraag

Nog andere vragen? Neem contact met ons op via

Telefoon
Bel 02/547.54.93
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 18u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?