Mijn Burgerprofiel vervangt de Beveiligde Zone en de mobiele applicatie van Pluxee
Mijn Burgerprofiel is nu al beschikbaar voor het beheer van de dienstencheques en biedt dezelfde functionaliteiten als de bestaande toepassingen. Gebruikers ontvangen vanaf 5 november 2025 een e-mail om hen in te lichten en te helpen bij de overstap. Informeer als erkende onderneming uw gebruikers over deze wijziging. Zo dragen we allen bij aan een vlotte overstap.
Wat verandert er voor de dienstenchequegebruiker?
Voor de gebruiker verandert er niets aan de manier waarop zij hun dienstencheques bestellen, opvolgen en beheren. Enkel het toegangspunt wordt vereenvoudigd.
- Zijn uw gebruikers al aangemeld bij Mijn Burgerprofiel? Dan hoeven ze geen verdere actie te ondernemen.
- Zijn uw gebruikers nog niet aangemeld bij Mijn Burgerprofiel? In de e-mail die gebruikers ontvangen, staan alle nodige informatie en instructies om aan te melden.
Gebruikers die de applicatie van Mijn Burgerprofiel of een gemeente-applicatie op hun telefoon hebben, kunnen ook daar hun dienstencheques beheren. Het beheren of bestellen van dienstencheques via bank-applicaties van Belfius, KBC of BNP Paribas Fortis blijft mogelijk.
Wat kan u als erkende onderneming met deze informatie doen?
- Krijgt u vragen over Mijn Burgerprofiel van uw klanten? Beantwoord die vragen met de informatie uit deze e-mail of verwijs hen door naar infolijn 1700.
- Hebt u hier zelf vragen over? Contacteer ons via 02 547 54 93 of via het contactformulier op de website: contactformulier
Met de overstap naar Mijn Burgerprofiel zet de Vlaamse overheid in samenwerking met Pluxee opnieuw een stap richting een geïntegreerde, veilige en gebruiksvriendelijke digitale dienstverlening.
Hulp Nodig
Vind hier het antwoord op uw vraag
Nog andere vragen? Neem contact met ons op via
- Telefoon
-
Bel 02/547.54.93
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 18u
-
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?