Alternatieve oplossing: communicatie via e-mail
Vanaf 1 juni 2025 worden de dienstencheques volledig digitaal. U kan dan geen papieren dienstencheques meer aankopen. Zij worden volledig vervangen door elektronische dienstencheques.
Hebt u moeite met inloggen op de digitale omgeving van de elektronische dienstencheques?
Geen zorgen, wij hebben een oplossing voor u. Lees hieronder hoe u toch elektronische dienstencheques gebruikt zonder te moeten inloggen.
1. Elektronische dienstencheques bestellen
U bestelt uw elektronische dienstencheques nog steeds op dezelfde manier als uw papieren dienstencheques. Na elke bestelling krijgt u een bevestiging hiervan via e-mail.
2. Het aantal elektronische dienstencheques in uw portefeuille raadplegen
U kan op verschillende manieren volgen hoeveel dienstencheques u nog hebt:
- bevestiging van uw bestelling: na elke bestelling ontvangt u een e-mail met het totale aantal dienstencheques in uw online portefeuille;
- bevestiging van de uitgevoerde prestatie: na elke uitgevoerde prestatie door de huishoudhulp ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Hierin vindt u ook een overzicht van het resterende aantal dienstencheques in uw online portefeuille terug;
- automatische telefoonlijn: u kan op elk moment bellen naar een nummer om een overzicht te krijgen van uw online portefeuille. Dit nummer ontvangt u eind mei.
3. Prestaties van uw huishoudhulp bevestigen of betwisten
Nadat uw huishoudhulp bij u gewerkt heeft, moet u geen dienstencheques meer overhandigen. Uw huishoudhulp zal de prestatie doorgeven aan uw dienstencheque-onderneming. Lees hieronder hoe alles vervolgens verloopt:
- u ontvangt een e-mail met de details van de prestatie (zoals de datum en het aantal gewerkte uren);
- u belt daarna zelf naar een telefoonnummer om de prestatie uit de e-mail te bevestigen of te betwisten (het nummer volgt eind mei).
- Doet u niets, dan wordt deze prestatie automatisch bevestigd na een aantal dagen.
Wilt u in de toekomst alle communicatie via e-mail ontvangen?
Duid dan optie 1 aan op het bijgevoegde antwoordformulier en stuur het terug vóór 28 maart 2025. Op deze manier kunnen wij tijdig uw keuze verwerken tegen 1 juni. Vul ook uw e-mailadres in op het antwoordformulier.
Wat als u alle communicatie liever per telefoon en per brief ontvangt?
We hebben ook een oplossing waarbij u niet moet inloggen en alle communicatie via telefoon en per brief verloopt. Hiervoor kan u meer informatie raadplegen op de volgende pagina: alternatieve oplossing voor communicatie per telefoon en per brief.
Hebt u graag dat iemand anders uw dienstencheques beheert?
U hebt ook de mogelijkheid om iemand aan te duiden om te helpen via een volmacht. Samen met deze vertrouwenspersoon, die in uw naam uw dienstencheques zal beheren, kan u de informatie raadplegen op onze website: https://dienstencheques.vlaanderen.be/burger/gebruik/gebruik/volmacht.
Hulp Nodig
Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons
- Telefoon
-
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
-
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?