Alternatieve oplossing: communicatie via e-mail

Sinds 1 juni 2025 zijn de dienstencheques volledig digitaal. U kan geen papieren dienstencheques meer aankopen. Zij zijn volledig vervangen door elektronische dienstencheques. 

Hebt u moeite met inloggen op de digitale omgeving van de elektronische dienstencheques?

Geen zorgen, wij hebben een oplossing voor u. Lees hieronder hoe u toch elektronische dienstencheques gebruikt zonder te moeten inloggen.

1. Elektronische dienstencheques bestellen

U bestelt uw elektronische dienstencheques nog steeds op dezelfde manier als uw papieren dienstencheques. Na elke bestelling krijgt u een bevestiging hiervan via e-mail.

2. Het aantal elektronische dienstencheques in uw portefeuille raadplegen

U kan op verschillende manieren volgen hoeveel dienstencheques u nog hebt:

  • bevestiging van uw bestelling: na elke bestelling ontvangt u een e-mail met het totale aantal dienstencheques in uw online portefeuille;
  • bevestiging van de uitgevoerde prestatie: na elke uitgevoerde prestatie door de huishoudhulp ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Hierin vindt u ook een overzicht van het resterende aantal dienstencheques in uw online portefeuille terug;
  • automatische telefoonlijn: u kan op elk moment bellen naar het nummer 02 401 31 99 om een overzicht te krijgen van uw online portefeuille.

3. Prestaties van uw huishoudhulp bevestigen of betwisten

Nadat uw huishoudhulp bij u gewerkt heeft, moet u geen dienstencheques meer overhandigen. Uw huishoudhulp zal de prestatie doorgeven aan uw dienstencheque-onderneming. Lees hieronder hoe alles vervolgens verloopt:

  • u ontvangt een e-mail met de details van de prestatie (zoals de datum en het aantal gewerkte uren);
  • u belt daarna zelf naar het telefoonnummer 02 401 31 99 om de prestatie uit de e-mail te bevestigen of te betwisten (het nummer volgt eind mei).
    • Doet u niets, dan wordt deze prestatie automatisch bevestigd na een aantal dagen.

Wilt u in de toekomst alle communicatie via e-mail ontvangen?

Duid dan optie 1 aan op het bijgevoegde antwoordformulier. Vul ook uw e-mailadres in op het antwoordformulier.

Wat als u alle communicatie liever per telefoon en per brief ontvangt?

We hebben ook een oplossing waarbij u niet moet inloggen en alle communicatie via telefoon en per brief verloopt. Hiervoor kan u meer informatie raadplegen op de volgende pagina: alternatieve oplossing voor communicatie per telefoon en per brief.

Hebt u graag dat iemand anders uw dienstencheques beheert?

U hebt ook de mogelijkheid om iemand aan te duiden om te helpen via een volmacht.
Vanaf 17 juni zijn volmachtverzoeken enkel mogelijk via Mijn Burgerprofiel.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 19u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?