Wat kan ik doen met de app “Dienstencheques Vlaanderen”?

Met de app kan u nog makkelijker uw dienstencheques beheren. Download de app gratis! In dit artikel overlopen we de voornaamste functies.

Vanaf 30 oktober 2025, zal de applicatie Dienstencheques Vlaanderen niet meer beschikbaar zijn.

U zal vanaf dan gebruik moeten maken van Mijn Burgerprofiel om uw dienstencheques te beheren. 

Lees hier hoe u dit moet doen. 

Download de app nu!

Ontdek het op Google Play

Download on the App Store

Uw dashboard

In uw dashboard vindt u alle nuttige info in een oogopslag dankzij een snelle toegang tot meer details over elk van de volgende elementen:

  • Het aantal elektronische dienstencheques beschikbaar in uw portefeuille.
  • De te bevestigen prestaties.
  • De status van een recente bestelling.
  • De naderende vervaldatum van uw dienstencheques.

U krijgt er ook meldingen die u verwittigen:

  • Wanneer uw fiscaal attest beschikbaar is.
  • Wanneer uw aankooplimiet bijna bereikt is.
  • Wanneer een prestatie op een betaling wacht.
  • Wanneer iets nieuws verschijnt in uw Beveiligde Zone.

Indien u meerdere dienstencheque-accounts beheert (omdat u over een volmacht beschikt), kan u die beheren vanuit uw dashboard. Meer info in het artikel over meerdere accounts beheren. 

Dienstencheques

Dit kan u hier doen:

  • Op elk moment het aantal beschikbare dienstencheques in uw elektronische portefeuille raadplegen.
  • Een blik werpen op de historiek en de status van uw bestellingen (en het aantal dienstencheques dat u dit jaar nog kan bestellen).
  • De terugbetaling van uw niet gebruikte en nog geldige dienstencheques aanvragen.
  • Toegang krijgen tot de bestelmodule.

De bestelmodule is altijd beschikbaar in uw Mijn Burgerprofiel. Hier kan u:

  • De gewenste hoeveelheid dienstencheques invoeren.
  • Kiezen om uw bestelling te regelen via online betaling of de nodige info te ontvangen met het oog op een bankoverschrijving.

Weet u dat, wanneer u uw bestelling van elektronische dienstencheques online betaalt, de cheques onmiddellijk beschikbaar zijn in uw elektronische portefeuille?

Prestaties

Hier krijgt u toegang tot de historiek van de ingevoerde prestaties en vindt u een lijst van de prestaties die onlangs voor u werden uitgevoerd.

  • Bevestig of betwist de prestaties.
  • Als u dit niet doet, zullen deze prestaties automatisch bevestigd worden, 5 werkdagen dagen na het invoeren van de prestatie.
  • Na de bevestiging van de prestatie zullen we het aantal overeenstemmende dienstencheques in mindering brengen.

Bijkomend menu

Via het bijkomend menu kan u:

  • Uw gegevens wijzigen in “Mijn gegevens”.
  • Uw voorkeuren wijzigen in “Instellingen”.
  • Uw fiscaal attest downloaden, elk jaar vanaf 1 maart, in “Fiscaal attest”.
  • Een erkende dienstenchequeonderneming zoeken in “Neem contact op met een onderneming”.
  • De meest gestelde vragen bekijken in “Veelgestelde vragen”.
  • Uw vragen en klachten aan ons bezorgen in “Contacteer ons”.
  • Uitloggen.

Wil u meer weten over hoe u uw persoonlijke gegevens kan raadplegen en wijzigen, lees dan dit artikel.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 19u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?