Wat kan ik doen met de app “Dienstencheques Vlaanderen”?
Met de app kan u nog makkelijker uw dienstencheques beheren. Download de app gratis! In dit artikel overlopen we de voornaamste functies.
Uw dashboard
In uw dashboard vindt u alle nuttige info in een oogopslag dankzij een snelle toegang tot meer details over elk van de volgende elementen:
- Het aantal elektronische dienstencheques beschikbaar in uw portefeuille.
- De te bevestigen prestaties.
- De status van een recente bestelling.
- De naderende vervaldatum van uw dienstencheques.
U krijgt er ook meldingen die u verwittigen:
- Wanneer uw fiscaal attest beschikbaar is.
- Wanneer uw aankooplimiet bijna bereikt is.
- Wanneer een prestatie op een betaling wacht.
- Wanneer iets nieuws verschijnt in uw Beveiligde Zone.
Indien u meerdere dienstencheque-accounts beheert (omdat u over een volmacht beschikt), kan u die beheren vanuit uw dashboard. Meer info in het artikel "Kan ik twee accounts beheren met mijn applicatie "Dienstencheques Vlaanderen"?".
Dienstencheques
Dit kan u hier doen:
- Op elk moment het aantal beschikbare dienstencheques in uw elektronische portefeuille raadplegen.
- Een blik werpen op de historiek en de status van uw bestellingen (en het aantal dienstencheques dat u dit jaar nog kan bestellen).
- De omruiling of terugbetaling van uw niet gebruikte en nog geldige dienstencheques aanvragen.
- Toegang krijgen tot de bestelmodule.
De bestelmodule is altijd beschikbaar in uw Beveiligde Zone. Hier kan u:
- Bepalen welk type dienstencheques u wenst te gebruiken: elektronisch of papier.
- De gewenste hoeveelheid dienstencheques invoeren.
- Kiezen om uw bestelling te regelen via online betaling of de nodige info te ontvangen met het oog op een bankoverschrijving.
Weet u dat, wanneer u uw bestelling van elektronische dienstencheques online betaalt, de cheques onmiddellijk beschikbaar zijn in uw elektronische portefeuille? In de andere gevallen moet u wachten tot uw betaling op onze rekening staat of tot uw papieren dienstencheques met de post aangekomen zijn.
Prestaties
Hier krijgt u toegang tot de historiek van de ingevoerde prestaties en vindt u een lijst van de prestaties die onlangs voor u werden uitgevoerd.
- Bevestig of betwist de prestaties.
- Als u dit niet doet, zullen deze prestaties automatisch bevestigd worden, 4 werkdagen dagen na het invoeren van de prestatie.
- Na de bevestiging van de prestatie zullen we het aantal overeenstemmende dienstencheques in mindering brengen.
Bijkomend menu
Via het bijkomend menu kan u:
- Uw gegevens wijzigen in “Mijn gegevens”.
- Uw voorkeuren wijzigen in “Instellingen”.
- Periodes invoeren waarin u automatische bevestigingen van prestaties opschort in “Afwezigheid aangeven”.
- Uw fiscaal attest downloaden, elk jaar vanaf 1 maart, in “Fiscaal attest”.
- Een erkende dienstenchequeonderneming zoeken in “Neem contact op met een onderneming”.
- De meest gestelde vragen bekijken in “Veelgestelde vragen”.
- Uw vragen en klachten aan ons bezorgen in “Contacteer ons”.
- Uitloggen.
Wil u meer weten over hoe u uw persoonlijke gegevens kan raadplegen en wijzigen, lees dan het artikel "Hoe wijzig ik mijn gegevens in mijn dossier?".
Hulp Nodig
Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons
- Telefoon
-
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
-
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?