Waarvoor dient de app “Dienstencheques Vlaanderen” ?

Met de app kan u nog makkelijker uw dienstencheques beheren. Download de app gratis! In dit artikel overlopen we de voornaamste functies.

Download de app nu!

Ontdek het op Google PlayOntdek het op Apple Store

Uw dashboard

In uw dashboard vindt u alle nuttige info in een oogopslag dankzij een snelle toegang tot meer details over elk van de volgende elementen:

  • Het aantal elektronische dienstencheques beschikbaar in uw portefeuille.
  • De te bevestigen prestaties.
  • De status van een recente bestelling.
  • De naderende vervaldatum van uw dienstencheques.

U krijgt er ook meldingen die u verwittigen:

  • Wanneer uw fiscaal attest beschikbaar is.
  • Wanneer uw aankooplimiet bijna bereikt is.
  • Wanneer een prestatie op een betaling wacht.
  • Wanneer iets nieuws verschijnt in uw Beveiligde Zone.

Indien u meerdere dienstencheque-accounts beheert (omdat u over een volmacht beschikt), kan u die beheren vanuit uw dashboard. Meer info in dit artikel. 

Dienstencheques

Dit kan u hier doen:

  • Op elk moment het aantal beschikbare dienstencheques in uw elektronische portefeuille raadplegen.
  • Een blik werpen op de historiek en de status van uw bestellingen (en het aantal dienstencheques dat u dit jaar nog kan bestellen).
  • De omruiling of terugbetaling van uw niet gebruikte en nog geldige dienstencheques aanvragen.
  • Toegang krijgen tot de bestelmodule.

De bestelmodule is altijd beschikbaar in uw Beveiligde Zone. Hier kan u:

  • Bepalen welk type dienstencheques u wenst te gebruiken: elektronisch of papier.
  • De gewenste hoeveelheid dienstencheques invoeren.
  • Kiezen om uw bestelling te regelen via online betaling of de nodige info te ontvangen met het oog op een bankoverschrijving.

Weet u dat, wanneer u uw bestelling van elektronische dienstencheques online betaalt, de cheques onmiddellijk beschikbaar zijn in uw elektronische portefeuille? In de andere gevallen moet u wachten tot uw betaling op onze rekening staat of tot uw papieren dienstencheques met de post aangekomen zijn.

Prestaties

Hier krijgt u toegang tot de historiek van de ingevoerde prestaties en vindt u een lijst van de prestaties die onlangs voor u werden uitgevoerd.

  • Bevestig of betwist de prestaties.
  • Als u dit niet doet, zullen deze prestaties automatisch bevestigd worden, 4 werkdagen dagen na het invoeren van de prestatie.
  • Na de bevestiging van de prestatie zullen we het aantal overeenstemmende dienstencheques in mindering brengen.

Bijkomend menu

Via het bijkomend menu kan u:

  • Uw gegevens wijzigen in “Mijn gegevens”.
  • Uw voorkeuren wijzigen in “Instellingen”.
  • Periodes invoeren waarin u automatische bevestigingen van prestaties opschort in “Afwezigheid aangeven”.
  • Uw fiscaal attest downloaden, elk jaar vanaf 1 maart, in “Fiscaal attest”.
  • Een erkende dienstencheque-onderneming zoeken in “Neem contact op met een onderneming”.
  • De meest gestelde vragen bekijken in “Veelgestelde vragen”.
  • Uw vragen en klachten aan ons bezorgen in “Contacteer ons”.
  • Uitloggen.

Wil u meer weten over hoe u uw persoonlijke gegevens kan raadplegen en wijzigen, lees dan dit artikel.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/401.31.30
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 20u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?