Wat te doen met geweigerde dienstencheques omdat ze als verloren of gestolen aangegeven zijn? 

Papieren dienstencheques die als gestolen of verloren gekenmerkt zijn, zijn bij uw afgifte terechtgekomen en Sodexo heeft ze geweigerd? Onderneem dan de volgende stappen. 

 

    Informatie over de gebruiker en de details van de gebruikte dienstencheques vindt u op uw Beveiligde Zone.

  1. 1

    Maak verbinding met uw Beveiligde Zone;

  2. 2

    Klik op "Beheer van afgiften";

  3. 3

    Klik op "Lijst van afgiften";

  4. 4

    Vervolledig de gevraagde informatie;

    Terugbetalingscentrum, datum ontvangst afgifte, manier van betalen,…

  5. 5

    Vink aan: Toon enkel afgiften met geweigerde cheques;

  6. 6

    Klik op "Opzoeken";

    U vindt een tabel met de volgende informatie: het aantal betreffende dienstencheques en hun nummer, de naam en het gebruikersnummer en de uitgiftemaand van de cheque.

  7. 7

    Contacteer de gebruiker;

    Vraag haar/hem dat zij/hij u nieuwe, geldige dienstencheques bezorgt, ingevuld met de informatie die betrekking heeft op de betrokken prestatie:

     

    Voor de gebruiker: datum en aard van de prestatie en handtekening.

    Voor de huishoudhulp: naam voornaam, INSZ-nummer, erkenningsnummer en handtekening.

  8. 8

    Controleer de nieuwe dienstencheques;

    Ga na of de gegevens en de informatie op de nieuwe dienstencheques correct zijn.

  9. 9

    Bezorg de nieuwe dienstencheques aan Sodexo

    Stuur ze met de afgifteborderellen via aangetekende zending naar of geef ze af op dit adres:

     

    Sodexo – Dienst Terugbetalingen
    Internationalelaan 55 / Building L
    1070 Brussel

     

    Of vraag een ophaling van de papieren dienstencheques via beveiligd transport. Het tarief is 15 € zBTW per ophaling, ten laste van de erkende onderneming.


  10. Weet dat het ook mogelijk is om de staat van de dienstencheques op uw Beveiligde Zone na te gaan voor u ze naar Sodexo stuurt. Zo vermijdt u dat u achteraf moet vaststellen dat bepaalde dienstencheques niet meer terugbetaalbaar zijn en kan u sneller de gebruiker contacteren om geldige dienstencheques te krijgen voor de prestatie.

Vindt u niet wat u zoekt? Contacteer ons

Telefoon
Bel 02/547.54.93
Van maandag tot vrijdag tussen 8u en 18u
E-mail
Stuur ons een e-mail
Hebt u een vraag of klacht?
Hoe kan ik u helpen?